Doświadczenie – Kursy

doświadczenie w pracy neurologopedy szkolenia kursy

Logopeda to zawód, który wymaga ciągłego samodoskonalenia. Poniżej opisuję najważniejsze kursy i szkolenia, w których uczestniczyłam

Logopeda to zawód, który wymaga ciągłego samodoskonalenia. Poniżej opisuję najważniejsze kursy i szkolenia, w których uczestniczyłam

Elektrostymulacja w Logopedii – innowacyjna metoda elektrostymulacji wewnętrznej i zewnętrznej, A. Kaczyńska, E. Wojewoda

Świetne szkolenie, jedno z najbardziej wartościowych dla mnie, mające swoją solidną podstawę w stosowanej od lat elektroterapii fizjoterapeutycznej. Poznałam konkretne techniki pracy, praktyczne zastosowanie prądów TENS i EMS w terapii dyzartrii i dysfagii i, co najważniejsze, terapia z wykorzystaniem elektrostymulacji daje wyraźne efekty.

ETT-HNO –Elastyczny Terapeutyczny Taping w logopedii – podejście Esther De Ru, Fizjospot

Również niezwykle ważne dla mnie szkolenie wywodzące się z fizjoterapii. Techniki tam poznane wykorzystuję terapii dysfagii i dyzartrii. Praca z plastrami jest nieinwazyjna i daje natychmiastowe efekty.

Biologiczne podstawy zachowania, Akademia Ekonomiczno-Humanistyczna w Warszawie

Ukłon w stronę neuropsychologii. Bardzo dużo wiedzy z zakresu anatomii układu zmysłów i ruchu. Neuropsychologia jest nieodłącznym elementem pracy z Pacjentem po uszkodzeniu układu nerwowego (w szczególności z afazją), a neuropsycholog jest specjalistą, do którego najczęściej odsyłam Pacjentów

Kurs podnoszący kwalifikacje kadry medycznej udzielającej świadczenia zdrowotne, w tym w związku z COVID-19 dla logopedów, Centrum Medyczne Kształcenia Podyplomowego

szkolenie teoretyczno-praktyczne nt. zaburzeń, które mogą występować u Pacjentów w stanie ostrym i po przechorowaniu COVID-19, ale nie tylko – wszystkie omawiane dysfunkcje mogą wystąpić np. po udarze. Kurs dotyczył diagnozy i terapii zaburzeń oddechowych, fonacyjnych, połykania oraz w trudności językowych i poznawczych tzw. mgle mózgowej i terapii MCI. Poznałam nowe techniki  i metody pracy z omawianymi dysfunkcjami, które na bieżąco stosuję w gabinecie

Wielospecjalistyczna diagnostyka i leczenie zaburzeń mowy u Pacjentów z wadami mózgoczaszki i twarzoczaszki, Uniwersytet Śląski;

niezwykle ciekawe spotkanie konferencyjne na temat nowoczesnych metod leczenia zarówno zaburzeń mowy, jak i samych wad rozwojowych z perspektywy współpracujących terapeutów i lekarzy.

Dni Mózgu 2021: „Dysekcja mózgu”, „NeuroCovid: konsekwencje neuropsychologiczne” oraz „O tym czy i jak gry wideo zmieniają nasz mózg i poznanie”, Uniwersytet SWPS

Dni Mózgu 2021 były bardzo bogate w ciekawe tematy: można było pooglądać próbki tkanki mózgowej i poznać najnowsze informacje na temat nieznanej jeszcze powszechnie mgły mózgowej. Poza tym wiedzieliście, że gry komputerowe rozwijają? Badania wykazały, że grupa badanych graczy miała lepszą zdolność koncentracji i uwagę niż osoby, które miały inne hobby. Co skłania do refleksji, że warto wykorzystać tę wiedzę w trakcie planowania terapii Pacjenta, który lubi tę formę spędzania wolnego czasu.

Prowadzenie warsztatu z zakresu skutecznej komunikacji, Uniwersytet Śląski, Festiwal Nauk

Świetny czas spędzony ze studentami, których uczyliśmy zasad skutecznej komunikacji, nie zapominając o prawidłowych technikach emisji głosu i zwróceniu uwagi na czynniki utrudniające komunikację.

Udar mózgu, zaburzenia rdzenia kręgowego – zespołowa praca jedyną właściwą drogą leczenia Pacjenta, Państwowa uczelnia Stanisława Staszica w Pile;

Takie konferencje i szkolenia są bardzo ważne, bo na co dzień jednak szukamy nowości w swojej branży. Natomiast na szkoleniach interdyscyplinarnych możemy dowiedzieć się więcej na temat tego, co robią inni specjaliści, żeby pomóc naszym Pacjentom, którzy najczęściej korzystają z rehabilitacji u wielu terapeutów i lekarzy.

Wygłoszenie referatu pt. „Dlaczego warto rozgrzać aparat mowy przed przemówieniem?” podczas konferencji naukowej „W stronę zdrowego głosu i skutecznej komunikacji”, Uniwersytet Śląski;

Ten referat siłą rzeczy był teoretyczno-praktyczny, dlatego że aby go wygłosić, sama musiałam rozgrzać aparat mowy, więc mogłam na sobie sprawdzić, jak działają omawiane przeze mnie techniki. Referat został zwieńczony posterem konferencyjnym.

Niedosłuch. Wszystko, co powinien wiedzieć logopeda, Agnieszka Kaproń

Omówienie dostępnych badań słuchu i ich interpretacja w kontekście logopedycznym oraz omówienie metod terapii Pacjenta z niedosłuchem.

Prezentacja posteru pt. „Rola rozgrzewki głosowej w profilaktyce chorób głosu” podczas konferencji naukowej „W stronę zdrowego głosu i skutecznej komunikacji”, Uniwersytet Śląski;

Jak w większości chorób, lepiej zapobiegać, niż leczyć. W posterze przestawiłam najważniejsze sposoby, dzięki którym można zapobiegać chorobom głosu, nie tylko dla osób zawodowo pracujących głosem. Z pewnością są to informacje warte zapamiętania.

Emisja głosu w Twoim gabinecie logopedycznym, Akademia Logopedy;

Prawidłowa emisja głosu ułatwia mi pracę, ale wiedza o technikach prawidłowej fonacji przydaje się podczas tworzenia ćwiczeń fonacyjnych dla Pacjentów dyzartrycznych. Można więc stwierdzić, że seminarium dotyczyło terapii Pacjenta, ale też autoterapii.

Motywacja Pacjenta w terapii, Agnieszka Kaproń

Spotkanie mające na celu omówienie sposobów i celów motywowania Pacjenta do pracy w gabinecie i co nie mniej ważne, w warunkach domowych. Motywacja jest niezwykle ważna, szczególnie w stanie choroby, gdy pomimo przeciwności, Pacjent musi walczyć o swoje zdrowie – znajomość technik motywowania ułatwia pracę terapeutyczną.

Logopedia śląska w badaniach i praktyce (seminarium naukowe cz.II), Uniwersytet Śląski;

Seminarium naukowe przestawiające obecny stan logopedycznych badań i działań, podejmowanych na terenie Śląska.

Audiologia dla każdego logopedy, Akademia Logopedy;

seminarium na temat różnych badań słuchu wykonywanych przez audiologa, ich zastosowań i interpretacji ich wyników na gruncie logopedycznym.

Afazja, dyzartria, dysfagia, pragnozja. Praca z Pacjentem dorosłym, Rybnicki Zespół Doskonalenia Logopedów;

niezwykle wartościowe szkolenie, które w zasadzie było rozmową między terapeutami, pracującymi z Pacjentami dorosłymi i ich najczęstszymi dysfunkcjami neurologicznymi: afazją, dyzatrią, dysfagią – opinie, wymiana doświadczeń, konkretne analizy przypadków medycznych.

Rola rehabilitacji stomatologicznej w pracy logopedy, Rybnicki Zespół Doskonalenia Logopedów

Bardzo ciekawe spotkanie teoretyczno-praktyczne nt. rehabilitacji stomatologicznej i jej znaczenia w naszej pracy, współpracy terapeutycznej i wzajemnym przeplataniu się naszych działań w celu poprawy funkcjonowania Pacjentów.

Neurorehabilitacja osób dorosłych. Współczesne możliwości terapeutyczne. Wydawnictwo Wir;

Na konferencji dyskutowaliśmy na temat nowoczesnych metod terapii afazji, dyzartrii, dysfagii. Wypowiadali się zarówno terapeuci, jak i lekarze. A ja miałam okazje pobawić się cyber-okiem (C-eye) i poczuć namiastkę tego, co czują moi Pacjenci, którzy komunikują się pozawerbalnie.

Choroba Parkinsona w pracy terapeutycznej, Discurso;

omówienie podstawowych metod pracy, możliwości, rokowania i możliwych zaburzeń mowy i komunikacji u Pacjenta w początkowej i zawansowanej fazie choroby – aktualizacja najnowszej wiedzy na temat choroby.

Między nami specjalistami… Krótki przewodnik po fake newsach, Discurso.

aktualizacja wiedzy i rozmowa na temat najczęściej spotykanych nieprawdziwych informacjach, które krążą po sieci.

Pozostałe:

  • Strategie logopedycznych oddziaływań w edukacji przedszkolnej oraz Wsparcie osób jąkających się. Co można znaleźć w sieci?, I Katowicki Zespół Doskonalenia Logopedów.
  • Oddychanie, pozycja wertykalno-horyzontalna, połykanie w logopedii, Beata Racek warsztaty i szkolenia.
  • VI Ogólnopolska Konferencja Naukowa z okazji Światowego Dnia Osób Jąkających się (ISAD).
  • V Ogólnopolska Konferencja Naukowa z okazji Światowego Dnia Osób Jąkających się (ISAD).
  • Jąkanie od teorii do praktyki, Oświata Grupa Wydawnicza
  • Wprowadzenie do elektrostymulacji w logopedii, podejście autorskie, Discurso.
  • Dziecko o specjalnych potrzebach edukacyjnych w przedszkolu i szkole – refleksja historyczna i problemy współczesności, CITTRFUŚ.
  • Diagnoza i terapia osób z uszkodzeniem słuchu, Oświata Grupa Wydawnicza.
  • 3 narzędzia do oceny słuchu, które może wykorzystać każdy logopeda, Akademia Logopedy.
  • Autyzm i zespół Aspergera w ujęciu metodyczno-terapeutycznym w ramach Światowego Dnia Dla Autyzmu, PPP w Gliwicach.
  • Jak rozpoznać zaburzenia SI w gabinecie logopedycznym? Akademia Logopedy;
  • Diagnoza i terapia osób z uszkodzonym narządem słuchu, Wiedza i Praktyka Online.
  • W jaki sposób obserwować dziecko, by nie przeoczyć objawów zaburzeń przetwarzania sensorycznego i wspierać bazowe systemy sensoryczne, Wiedza i Praktyka Online.
  • Frenotomia, Logopeda radzi.
  • Wprowadzenie do Kinesiotapingu – podejście praktyczne, Discurso.
  • Terapia logopedyczna Małego Dziecka z autyzmem, Akademia Logopedy.
  • Oceniamy wędzidełka, Logopeda radzi.
  • Logopeda w leczeniu zespołowym stawów skroniowo-żuchwowych, RSedu.
  • Wszystko o przesiewowych badaniach logopedycznych, Akademia Logopedy.
  • Mutyzm wybiórczy u dzieci w wieku przedszkolnym, Akademia Logopedy.
  • Masaż Shantala dziecka starszego i osoby dorosłej – część praktyczna, CNSR.
  • Mięśnie twarzy cz.1, Beata Racek warsztaty i szkolenia.
  • Terapia małego dziecka z autyzmem, Akademia Logopedy.
  • Wszystko o wędzidełku. W pigułce. Okiem praktyka!, Akademia Logopedy.
  • Dziecko z niepełnosprawnością sprzężoną – praca zespołu terapeutycznego, Discurso.
  • Fonogesty, Agnieszka Kaproń.
  • Dlaczego dziecko z autyzmem nie uśmiecha się?, Akademia Logopedy.
  • Logopedia ortognatyczna – wprowadzenie, Discurso.

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top